Matilda Menu – ett enkelt sätt att sprida matglädje

Presentationen är en viktig del av måltidsupplevelsen. Med hjälp av en ny applikation från Matilda FoodTech finns det nu möjlighet att dela både menyer, matbilder och annan information med gästerna på ett enkelt och inspirerande sätt.

Matilda Menu 800

En snyggt presenterad meny ökar förväntningarna och väcker både smaklökarna och aptiten.

Med hjälp av nya modulen Matilda Menu blir det enkelt att nå ut till såväl matgäster som deras anhöriga genom att dela och publicera veckomatsedlar, matbilder och information om vad olika rätter innehåller direkt från programvaran Matilda.

– Vi vet att detta är en efterlängtad nyhet för många av våra kunder i både offentlig och privat måltidssektor, säger Lena Schröder, produktchef på Matilda FoodTech.

Det handlar om en rejäl uppdatering av en tidigare version, med ett snyggare och användarvänligt gränssnitt och plats för mer och tydligare information.

Förutom möjligheten att berätta om vilka maträtter och tillbehör som serveras under veckan kan man med hjälp av Matilda Menu även dela fullständig ingrediensförteckning och näringsinnehåll.

Det går även att publicera symboler som visar innehåll av eventuella allergener eller märkningar som MSC och Från Sverige, liksom att ge information om koldioxidutsläpp kopplade till menyn.

– Det här innebär en otrolig tidsbesparing eftersom all information redan finns i systemet. Allt du vill förmedla till matgäster och anhöriga finns bara ett knapptryck bort – utan någon ytterligare handpåläggning, säger Lena Schröder.

Matilda Menu har en responsiv design som automatiskt rättar sig efter mottagarens skärm – dator, läsplatta eller mobil. Applikationen är även anpassad för den som har svårt att läsa själv och som i stället kan få informationen uppläst för sig.

Lena Schröder, produktchef Matilda FoodTech AB
E-post lena.schroder@matildafoodtech.com, Telefon 46 765 26 93 26

Jessica Falkenberg, CMO Matilda FoodTech AB
E-post jessica.falkenberg@matildafoodtech.com, Telefon +46 709 37 50 58

Om Matilda FoodTech AB

Med expertkunskap och innovativa IT-lösningar för måltidsprocessen skapar vi på Matilda FoodTech framgångsrika kök med fokus på hälsa, hållbarhet, ekonomi och säkerhet. Vi bidrar till att alla ska få den mat som de behöver genom alla steg i livet, stora som små, friska som sjuka. Vi vill hjälpa våra kunder att nå sina mål i Agenda 2030. Snabbare.

Matilda FoodTech består av drygt 80 medarbetare och har idag 8 kontor runt om i Norden. Läs mer på matildafoodtech.com.

Matilda_Menu_pressmeddelande_20221213