Matilda Menu – en enkel måte å spre måltidsglede på

Presentasjon er en viktig del av måltidsopplevelsen. Med hjelp av Matilda FoodTechs nye applikasjon er det nå mulig å dele menyer, matbilder og annen informasjon på en enkel og inspirerende måte med gjestene.

Matilda Menu 800

En pent presentert meny øker forventningene og vekker både smaksløkene og appetitten. Den nye modulen Matilda Menu gjør det enkelt å nå ut til både spisegjester og deres pårørende med informasjon om meny, hva måltidene inneholder, samt bilder av rettene. Informasjonen publiseres direkte fra programvaren Matilda.

-Vi vet at dette er en etterlengtet nyhet for mange av våre kunder både i offentlig og privat sektor, sier Lena Schröder. Produktsjef hos Matilda FoodTech.

Det dreier seg om en skikkelig oppdatering av en tidligere versjon, med et bedre visuelt uttrykk, mer plass til informasjon og et mer brukervennlig grensesnitt. Matilda Menu gjør det mulig å informere om ukens meny, med retter og tilbehør, dele innholdsfortegnelse og næringsinnhold og innhold av eventuelle allergener.

Det er også mulig å publisere symboler eller merkinger som for eksempel MCS eller Nyt Norge, eller gi informasjon om menyen sitt klimaavtrykk.

-Det innebærer en betydelig tidsbesparelse, ettersom all informasjon allerede ligger inne i systemet. Alt du vil formidle videre til gjestene er bare noen få tastetrykk unna, sier Lena Schröder.

Matilda Menu har et responsivt design som automatisk tilpasser seg mottagerens skjerm – datamaskin, nettbrett eller mobil. Applikasjonen er også tilpasses for de som har lesevansker da de kan få informasjonen opplest.

Lena Schröder, produktsjef Matilda FoodTech AB
E-post lena.schroder@matildafoodtech.com, Telefon 46 765 26 93 26

Jessica Falkenberg, CMO Matilda FoodTech AB
E-post jessica.falkenberg@matildafoodtech.com, Telefon +46 709 37 50 58

Om Matilda FoodTech Norge AS

Med eksperthjelp og innovative IT-løsninger for måltidsprosessen skaper Matilda FoodTech fremgangsrike kjøkken med fokus på helse, bærekraft, økonomi og sikkerhet. Vi bidrar til at alle får den maten de trenger gjennom alle stadier i livet, store som små, friske som syke. Vi vil hjelpe våre kunder med å nå sine mål i Agenda 2030. Raskere. Matilda FoodTech består av 80 medarbeidere og har åtte kontor rundt om i Norden. Les mer på matildafoodtech.com.

Laste ned Pressemeldig (.pdf)